vineri, 3 aprilie 2009

Emotiile

Emoţiile joacă un rol foarte important in viaţa noastră acestea fie ca vin din zona profundă a fiinţei noastre fie din exterior generează efecte în noi. Susţinerea perioade îndelungate a anumitor emoţii pot crea rezultate spectaculoase.
De mic îmi făcea plăcere ca atunci când o situaţie nu este atât de plăcută să profit de acea stare a mea sau a celor din jur pentru a scoate în evidenţă penibilul situaţiei încordarea caraghioasă la care se participă în comun.
Multă vreme am utilizat această „tehnică” şi eram extrem de fericit… apoi în timp am fost învăţat că nu sunt serios şi că nu acord importanţă anumitor aspecte din viaţa mea… că sunt un visător ceea ce este adevărat şi astăzi. Şi atunci când aveam o stare mai neplăcută sau o situaţie de acest gen am fost învăţat să o analizez cu mare atenţie şi să descopăr ce lecţii îmi are de oferit.
Desigur că face parte din evoluţia noastră să rezolvăm problemele cu care ne confruntăm însă această tehnică are un mare dezavantaj focalizarea asupra negativului … care practicată cu sârguinţă te prinde într-o capcană destul de perfidă. Acum cred ca situaţiile trebuie evaluate cât mai rapid şi cat mai obiectiv cu putinţă.
Au trecut ani până să mi se confirme că atitudinea mea naturală în această privinţă era bună… vă ofer cu drag următorul citat:
“Trăiţi cât mai plenar cu putinţă. Şi nu uitaţi : ori de câte ori vă surprindeţi că aveţi o problemă alungaţi-o imediat. Atunci când pătrunzi adânc în problemă, ai nevoie de o soluţie. Chiar dacă descoperi o soluţie din ea se vor naşte alte o mie de probleme. Dacă ratezi primul pas (eliminarea problemei) eşti prins în capcană. Ori de câte ori simţiţi că vă afundaţi într-o problemă, alergaţi, săriţi, dansaţi, dar nu continuaţi să vă cufundaţi în ea. Faceţi imediat altceva, încât energia să devină fluidă să se dezgheţe, să se topească, reintegrându-se în cosmos ” Osho – Emoţiile
Emoţiile negative fiind asociate cu procese mentale şi angrenând toată fiinţa noastră constituie un element care trebuie transformat. Liniştea minţii care este atât de căutată şi care este calea unei evoluţii reale cred că începe cu acest pas.
Multa iubire si armonie.

Niciun comentariu: